För mycket

Ja, ooooookej.
Nu har det varit ett stort hopp mellan inläggen igen.
Men jag har faktiskt en bra förklaring! ... som jag absolut inte kommer att dela med mig av.
För sanningen är att det är min blogg, och jag bloggar när fan jag vill.
Ni behöver ingen förklaring.

Om du kom hit för att höra någonting kul, så kan jag gladeligen meddela att jag vaknade nyss.
Det kan ses lite tjotabahoolawieeerd, men det är sanningen.

Jag har haft tid att tänka nu.
Så jag har tänkt.
Och tänkt.
Och tänkt.
... och tänkt...
...på dassböcker.
Vad äääääär grejen med dassböcker?
Detta är ju, för dig som är tusen år gammal eller bara har haft vettet att aldrig öppna en sådan bok, världens sämsta skojeribok.
Den innehåller allt ifrån "roliga" historier om typ en man som ligger med en häst, till skämt om att kvinnor ska diska.
Denna bok får inte mig att skratta, den får mig att vilja spy.

Ok, jag har mycket att tjöta om, så det blir lite hoppigt i inlägget.
LEV MED DET.
Alternativt dö.
Eller bildgoogla röv.
Ditt val.

Jag har kommit på att den bästa låten i hela världen (OBS, överdrift. Stor överdrift.) är låten Cape Cod Kwassa Kwassa. Inte för att jag finner gitarriffet som pågår under hela låten väldigt tillfredsställande, inte heller för att jag uppskattar bongotrummor lite för mycket för att det ska vara hälsosamt. Utan för att det är det finaste namnet på en låt.
Jag menar, AAAAAAAAH! Kwassa? FÖR bra.
Du anar inte hur mycket jag önskar att det varit jag själv som kom på det.

Som jag är säker på att du vet, så är det val snart.
19 september.
Om du inte går och röstar så håller jag dig personligen ansvarig för att högern fick ännu en mandatperiod på sig att fucka upp Sverige.
För det ser inte så ljust ut för de rödgröna just nu, för alliansen bara tar allt som är deras.
Moderaterna bara: "Mhm, vi ska ändra riktning helt. Vi behöver ett nytt namn,.. någonting som förnyar oss! Vi kan kanske kalla oss 'De bortskämda'? Nej, för sant. Men, 'de överdrivet fjantigt klädda'? Också för sant. NEJ, NU KOM JAG PÅ DET! Vi kallar oss Nya Moderaterna."
Okej, Moderaterna, smart move liksom.
Att förnya sig genom att lägga till 'nya'.
Mycket, mycket, mycket imponerande kreativitet.

Men inte nog med att de på ett patetiskt sätt försökte få de konservativa värderingarna som Moderaterna förknippas med att suddas ut genom att låtsas att de förnyat sig, så måste de ta ifrån andra partier.
Moderat 1: "Vi måste hitta på någonting som gör att folk gillar oss. Det här med att fiska röster ifrån företagsägande gubbar med alldeles för höga löner kommer inte att hålla i längden.
Moderat 2: "Sant. Men de där Socialdemokraterna verkar det ju gå hyffsat bra för, eller? Vad är deras hemlighet?"
M.1: "De kallar sig visst för "Arbetarepartiet". Kan det kanske vara nyckeln till deras framgång?"
M.2: "Men varför? Det finns ju ingen som vill arbeta när man bara kan sitta och päsa i en 50 000-kronorsfotölj och dricka vin och kolla på extramaterialet på DVD:n med Victorias och Daniels bröllop,.. eller?"
M.1: "Konstigt nog gör det det. Jag föreslår att vi börjar kalla oss "Nya arbetarpartiet"!"
M.2: "Mycket bra. Och då har vi ändrat på det så pass mycket att ingen märker om vi stjäl det ifrån Sossarna! Jag menar, vi tog bort ett 'e' och satte till det överanvända ordet 'nya' framför."
M.1: "Vi är genier! Kalla mig Einstein och ropa eureka medans du kör upp tusenlappar upp i min röv!"
M.2: "Absolut min gode herre! Kan jag fresta dig med en snigel?"
M.1: "Ja. OCH vin."
M.2: "Hallå! Polska slav! Ge oss sniglar och vin! PRONTO!"
Polsk slav: "Dö."

Så gick det antagligen till.
Information hämtad från Wikileaks.
Naeeh, skämt.

Nu: försöka sova.

Kommentarer
Postat av: Merissa

hahah vill du veta en sak, jag har ALDRIG läst en dassbok. Men madde lilla vi måste inse fakta alliansen kommer vinna, Sverige kommer bli fucked up så är det bara. =( tycker faktiskt att den var ite rooligt med den lila konversationen M1 och M2 hade ;)

2010-08-20 @ 16:52:41
URL: http://merissak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0